Activarea Comandamentului pentru Situații de Urgență de către RAJA SA
RAJA SA a decis activarea Comandamentului pentru Situații de Urgență la nivelul întregii societăți în perioada 29 august 2024 – 30 august 2024, ora 20.00, ca răspuns la atenționările emise de Administrația Națională de Meteorologie.
Atenționări meteorologice și impactul acestora
Agenția națională a emis avertizări de Cod galben privind instabilitatea atmosferică și aversele cu cantități semnificative de apă, care afectează Dobrogea, sudul Moldovei, sudul Transilvaniei, nordul și estul Munteniei, precum și nord-estul Olteniei. De asemenea, există o avertizare de Cod Portocaliu pentru averse torențiale în zona de litoral a județului Constanța. Fenomenele prognozate includ ploi torențiale, descărcări electrice, intensificări temporare ale vântului (viteze de 50-60 km/h) și posibile vijelii, iar izolat pot apărea căderi de grindină. Cantitățile de apă estimate pot ajunge la 15-25 l/mp, iar în unele zone chiar peste 30-40 l/mp.
Pregătiri pentru intervenție
În această situație, RAJA SA a mobilizat zeci de echipe de intervenție dotate cu autospeciale, vidanje, motopompe de mare capacitate și autoutilitare, pregătite să răspundă prompt la eventualele probleme care pot apărea în funcționarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare.
Acțiuni preventive în zonele sensibile
În ultimele zile, echipele de intervenție au acționat în zonele sensibile, precum Dacia, Delfinariu (str. Chiliei), Coiciu și bulevardul Al. Lăpușneanu, pentru a verifica și curăța sistemele de canalizare, asigurându-se astfel o funcționare optimă. În municipiul Constanța, sunt pregătite să intervină 17 formații de lucru, împreună cu alte 31 care vor acționa în restul județului pe parcursul acestei perioade.
Asigurarea serviciilor de apă și canalizare
Angajații RAJA SA își vor concentra eforturile pentru a menține serviciile de alimentare cu apă și de gestionare a apelor uzate la parametri optimi. Problemele ce pot apărea în aceste servicii, care nu depind de echipele de intervenție, sunt legate de întreruperile de alimentare cu energie electrică, cum ar fi căderile de tensiune sau deteriorarea cablurilor de înaltă tensiune din cauza vântului. În astfel de situații, RAJA SA solicită înțelegerea abonaților, asigurându-i că va lua toate măsurile necesare pentru restabilirea serviciilor odată ce avariile energiei electrice vor fi remediate.
Sesizări și comunicare cu consumatorii
Consumatorii care întâmpină probleme cu sistemul de distribuție a apei potabile sau cu canalizarea sunt încurajați să raporteze avariile la dispeceratul companiei, apelând numărul de telefon 0241.924, tasta 3, pentru a se interveni cât mai rapid. De asemenea, în funcție de informațiile primite de la Administrația Națională de Meteorologie, activitatea comandamentului ar putea fi extinsă.