Lucrări de modernizare pe bulevardul Mamaia
În prezent, se desfășoară lucrări semnificative pe bulevardul Mamaia, parte a contractelor CL 1A și CL 3A, intitulate „Rețele de apă și canalizare în zona centrală a Municipiului Constanța”, cu o valoare totală de 64,1 milioane lei. Aceste proiecte au ca scop modernizarea și extinderea rețelelor de apă și canalizare, contribuind la crearea unui sistem mai eficient și mai durabil.
Intervenții la intersecția Delfinariu
La intersecția cu Delfinariu, se efectuează lucrări de reabilitare și extindere a colectoarelor, având diametre de până la 1.000 mm. Lucrările au început prin înlocuirea unor conducte vechi de peste 70 de ani, pe tronsonul dintre intersecția cu strada Ion Rațiu și Delfinariu, incluzând și înlocuirea sistemelor de pe străzile adiacente, care vor fi integrate în rețeaua principală de pe bulevard.
Este esențială înlocuirea ovoidului cu DN 1.000 mm, mai ales având în vedere că pe anumite porțiuni acesta datează din anii 1960 și traversa proprietăți private, ceea ce îngreuna intervențiile în caz de avarii. Reabilitarea acestui ovoid de mari dimensiuni va crește capacitatea de preluare a apelor menajere, reducând riscul de inundații în condiții de ploi abundente.
Modificări tehnice și blocaje de trafic
Lucrările au început în zona intersecției cu strada Zorelelor, unde au fost realizate sondaje pentru a determina cu precizie poziționarea noului ovoid. În urma acestor verificări, au fost identificate rețele de utilități nesemnalizate, ceea ce a dus la modificarea soluției tehnice și a traseului noii conducte. Noul ovoid va ocoli magistrala de gaz care deservește întreaga zonă, iar pentru schimbarea direcției sunt necesare două noi cămine de vizitare de mari dimensiuni.
Aceste lucrări au dus la blocarea a două benzi de circulație pe bulevardul Mamaia, pe sensul de mers către stațiunea Mamaia. În contextul unui trafic intens, poliția rutieră va dirija circulația în timpul zilei. Pentru a fluidiza traficul, șoferii sunt sfătuiți să folosească rutele alternative prin strada paralelă Unirii, accesibilă din bulevardul Mamaia prin străzile Ion Rațiu, Ciprian Porumbescu, Onești, Viceamiral Ioan Murgescu și Tabla Buții.
Durata lucrărilor și impactul asupra traficului
Lucrările de montare a căminelor de schimbare a direcției sunt estimate a dura până pe 16 octombrie. După această dată, proiectul va continua conform planului inițial, care prevede desființarea scuarului pe o distanță de aproximativ 100 de metri și asfaltarea zonei pentru a permite desfășurarea traficului auto pe două benzi în fiecare sens.
În contextul dezvoltării zonei, în afară de înlocuirea ovoidului DN 1.000, vor fi reabilitate și colectoarele de preluare a apelor pluviale DN 600 și DN 1000. De asemenea, pe strada Zorelelor vor fi amplasate noi grătare pluviale pentru a eficientiza preluarea apelor meteorice și a diminua riscul de inundații locale. Aceste intervenții vor fi realizate etapizat pentru a nu bloca complet accesul pe strada Zorelelor.
Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente cauzate participanților la trafic și asigurăm că echipele de construcție se străduiesc să minimizeze durata lucrărilor, astfel încât traficul afectat să revină la normal cât mai curând posibil.
Investiții majore în infrastructura de apă și canalizare din Constanța
RAJA SA desfășoară în prezent, în municipiul Constanța, un amplu program de modernizare a infrastructurii, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Acesta include 18 contracte de lucrări, cu o valoare totală depășind 652 milioane lei.
Scopul acestor investiții este de a dezvolta peste 76 km de rețele noi de apă și canalizare, acoperind 264 de străzi din oraș. Aceste proiecte sunt esențiale pentru îmbunătățirea calității vieții locuitorilor și pentru garantarea unor servicii de alimentare cu apă și canalizare la standarde superioare.
Reprezentanții RAJA subliniază că aceste investiții sunt realizate în beneficiul consumatorilor pe termen lung, având ca obiectiv principal asigurarea unor servicii de calitate. Implementarea acestor lucrări va conduce la o îmbunătățire a capacității de transport și distribuție a apei potabile, la creșterea debitului de alimentare, la îmbunătățirea calității apei și la reducerea pierderilor în rețea, asigurând în același timp siguranța și continuitatea serviciilor.