Incident la Registrul Auto Român: Activitatea afectată din cauza unei avarii tehnice
Un incident neașteptat a avut loc în camera serverelor centrale ale Registrului Auto Român (RAR), perturbând activitatea instituției și afectând serviciile oferite clienților la nivel național. Conducerea RAR a mobilizat toate resursele necesare pentru a reduce impactul acestei situații. De asemenea, au fost solicitați specialiști externi, experți în IT, pentru a oferi suport tehnic în procesul de remediere.
Până la soluționarea problemei, clienții se pot prezenta la sediile RAR conform programărilor efectuate, însă documentele solicitate, precum Certificatul de Înmatriculare (CIV), vor fi eliberate ulterior, atunci când sistemul informatic va permite procesarea acestora. Angajații RAR vor informa persoanele care au de ridicat documente cu privire la momentul când acestea vor putea fi eliberate, respectând ordinea cronologică a programărilor sau alte situații speciale, după caz.
În plus, RAR a decis ca plata pentru serviciile prestate să fie efectuată doar în momentul eliberării documentelor în format fizic. Incidentul a avut un impact negativ și asupra aplicației informatice utilizate pentru înregistrarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) la nivel național, precum și asupra schimbului de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. În prezent, activitatea stațiilor ITP este complet suspendată.
Evenimentul a fost semnalat pe 21 noiembrie 2024, în jurul orei 14:00, când sistemele de prevenire și stingere a incendiilor s-au activat, provocând o întrerupere a echipamentelor esențiale pentru infrastructura IT a RAR. Este important de subliniat că situația nu a fost cauzată de un atac cibernetic, nu a existat un incendiu în camera serverelor, iar nicio persoană nu a fost afectată de activarea sistemelor de stingere, care folosesc pulberi speciale pentru inhibarea arderii.
Ne cerem scuze pentru această situație fără precedent și vă asigurăm că depunem toate eforturile tehnice necesare pentru a remedia problema cât mai repede posibil. Toți angajații responsabili cu gestionarea acestei situații lucrează în mod continuu de la momentul incidentului și vor fi mobilizați, în ture, 24 de ore din 24, până la restabilirea tuturor sistemelor informatice.