Reabilitarea a două poduri esențiale din județul Constanța a început! Care este stadiul lucrărilor?

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Restricții de circulație pe podurile DN3 și DN22C

Începând cu joi, 16 ianuarie 2025, la ora 13:00, au fost impuse restricții de circulație pe podul de pe DN3, situat la km 242+286, care traversează canalul Dunăre – Marea Neagră. Aceste măsuri sunt necesare pentru demararea lucrărilor de reabilitare a unui obiectiv de interes național. Traficul rutier va fi dirijat alternativ prin semafoare pe Calea 2 de circulație, care nu va fi afectată de lucrări (sensul de mers Murfatlar – Lehliu).

Conform informațiilor furnizate de CNAIR, valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare se ridică la 18.948.890,97 lei fără TVA. Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 11 luni, începând din data de 13 ianuarie 2025.

Stadiul lucrărilor de reabilitare

În prezent, la șantierul din Murfatlar, județul Constanța, se efectuează lucrări de demontare a vechiului sistem de iluminat, desfaceri și demolări, precum și investigații suplimentare pentru adaptarea soluțiilor din proiect. Lucrările includ, de asemenea, intervenții asupra infrastructurii și intradosului, colmatări ale fisurilor, înlocuirea aparatelor de reazem din neopren și reparații ale căsiurilor și sferturilor de con.

În acest moment, stadiul fizic al lucrărilor este de 30%.

Detalii tehnice despre pod

Podul de pe DN3, care asigură o legătură esențială între municipiul București și municipiul Constanța, a fost construit în 1983. Acesta traversează canalul navigabil Dunăre – Marea Neagră în intravilanul localității Murfatlar (fosta Basarabi) și este format dintr-un pod principal și două viaducte de acces. Lungimea totală a structurii este de 233,80 m, iar podul principal metalic are o lungime de 104,00 m, fiind dotat cu două arce metalice înclinate și grinzi principale.

Suprastructura podului este susținută de o placă din beton armat, care colaborează cu grinzile și antretoazele. Viaductele de acces sunt formate din 4 grinzi prefabricate precomprimate, cu lungimea de 30,00 m și o înălțime de 1,80 m. Lățimea suprastructurii pe pod este de 14,40 m, incluzând o bandă de circulație de 7,80 m și două trotuare de 3,05 m lățime. Pe viaductele de acces, lățimea este de 11,30 m.

Restricții pe DN22C

Începând cu miercuri, 15 ianuarie 2025, au fost impuse restricții de circulație și pe podul de pe DN22C, la km 38+002, care trece peste canalul Poarta Albă – Midia – Năvodari. Aceasta se va desfășura pe Calea 2 de circulație (sensul de mers Murfatlar – Medgidia), în vederea începerii lucrărilor de reabilitare a acestui alt important obiectiv de interes național, iar traficul va fi dirijat pe câte o bandă de circulație.

Încep lucrările de reabilitare a podului de pe DN22C

Lucrările de reabilitare a podului situat pe DN22C, care traversează canalul navigabil Poarta Albă – Midia – Năvodari, au fost demarate recent. Valoarea totală a contractului, care include atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor, se ridică la 21.437.686,85 lei fără TVA.

Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 11 luni, începând cu data de 11 ianuarie 2025. Conform informațiilor furnizate de CNAIR, în prezent se desfășoară lucrări de desfacere, demolări și investigații suplimentare pentru a adapta soluțiile propuse în proiect la condițiile locale.

În plus, se realizează lucrări de reabilitare a infrastructurii și intradosului podului, colmatări ale fisurilor, înlocuirea aparatelor de reazem din neopren, precum și reparații ale căsiurilor și sferturilor de con, împreună cu racordarea terasamentelor. Stadiul fizic al lucrărilor este în prezent de 27%.

Detalii despre podul de pe DN22C

Podul, construit în anul 1987, se află la kilometrul 38+002 și asigură o conexiune directă între localitățile Constanța, Medgidia și Cernavodă. Structura sa include un pod principal și două viaducte de acces. Lungimea totală a obiectivului este de 213,60 metri, iar podul principal are o lungime de 111,00 metri, fiind compus din două arce metalice paralele, tablier și tiranți metalici.

Viaductele de acces sunt formate din 6 grinzi prefabricate precomprimate, fiecare având o lungime de 30,00 metri și o înălțime de construcție de 2,00 metri, cu o distanță interax de 2,90 metri. Lățimea suprastructurii pe podul principal este de 22,30 metri, incluzând o parte carosabilă de 14,00 metri (cu câte două benzi de circulație pe sens) și două trotuare cu lățimea de 3,95 metri. Partea carosabilă este protejată de un parapet de siguranță.

Pe viaductele de acces, lățimea suprastructurii este de 18,40 metri, incluzând o parte carosabilă similară și trotuare cu lățimea de 1,95 metri.

Restricții de circulație

În contextul acestor lucrări de reabilitare, au fost instituite restricții de circulație pe podul de pe DN22C, iar șoferii sunt rugați să fie atenți și să respecte semnalizările rutiere din zonă.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *