Confiscarea Fondurilor de la Bogdan Peşchir
Anchetatorii au confiscat suma de șapte milioane de dolari de la Bogdan Peşchir, cunoscut pentru finanțarea campaniei lui Călin Georgescu pe TikTok. Acțiunile de percheziție au avut loc în noaptea de sâmbătă, vizând cele trei locuințe ale lui Peşchir din Brașov.
Conform oficialilor din Parchetul General, perchezițiile au început în dimineața zilei de sâmbătă și s-au încheiat în cursul nopții. Au fost ridicate diverse dispozitive, calculatoare și medii de stocare, care vor fi supuse unor analize informatice. Suma confiscată a fost transferată din contul lui Peşchir în conturile Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI).
Decizii Judiciare și Infracțiuni Investigate
La finalizarea audierilor, procurorii au decis să-l lase pe Bogdan Peşchir în libertate, fără a-i impune vreo măsură restrictivă. În cadrul anchetei, se investighează posibila comitere a mai multor infracțiuni, incluzând coruperea alegătorilor, spălarea banilor, falsul informatic și încălcarea legislației privind organizațiile fasciste, rasiste sau xenofobe.
Finanțarea Campaniei Prin Canale Nelegale
Conform procurorilor, există suspiciuni că Peşchir ar fi implicat în finanțarea ilegală a campaniei electorale a lui Călin Georgescu, folosind sume de bani care ar putea proveni din activități infracționale, ulterior incluse într-un proces de spălare a banilor. Documentele prezentate de Serviciul Român de Informații (SRI) la Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) sugerează că Peşchir a realizat donații pe TikTok de peste un milion de euro prin contul ‘bogpr’.
Implicarea contului ‘bogpr’ în campania lui Georgescu a fost confirmată și de reprezentanții TikTok în dialogul cu autoritățile române, care au menționat că utilizatorul a efectuat plăți în valoare de 381.000 de dolari către influenceri activi pe platformă, chiar și după încheierea campaniei electorale.
Strategii de Promovare a Candidaturii
SRI a evidențiat că finanțarea influencerilor a fost realizată prin platforma FameUp, dedicată monetizării activităților de promovare online, unde au fost publicate oportunități de reclamă. O metodă de atragere a colaborărilor cu influenceri a fost contactarea acestora prin e-mail de către o firmă sud-africană, care oferea 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip creat de influenceri.