Reducerile de personal din primării afectează Ovidiu
Reducerile de personal din sectorul bugetar se resimt și în cadrul primăriilor, inclusiv la Primăria Ovidiu. Aceste măsuri sunt necesare în contextul lipsei fondurilor, iar întârzierile la plată pentru salarii și furnizori au devenit o realitate pentru multe instituții. Bugetul de stat va fi gestionat cu mai multă strictețe în anul electoral 2024, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la disponibilitatea fondurilor pentru cofinanțarea proiectelor prin PNRR.
Reorganizarea personalului
Începând din septembrie 2024, Primăria Ovidiu a demarat o reorganizare a personalului, care se va intensifica și în acest an, susținută și de ordonanța care facilitează concedierile. Se estimează că, în urma acestor măsuri, numărul angajaților va scădea cu 30%. În total, se vor desființa 54 de posturi, dintre care 19 sunt ocupate, iar 35 sunt vacante. Din cele 19 posturi ocupate, 10 sunt deținute de funcționari publici și 9 de angajați cu contract de muncă.
Procedura de disponibilizare
Reorganizarea se va realiza treptat, în funcție de situațiile specifice, astfel că din cei 19 angajați, 2 se pregătesc să iasă la pensie în această lună, iar alte 4 vor urma în lunile următoare. Restul de 13 angajați vor ieși din sistem prin disponibilizări sau prin participarea la concursuri. Aceștia includ funcționari de la diverse departamente, precum Impozite și Taxe, Achiziții, Administrația Domeniului Public și Privat, Evidența Populației, Direcția Asistență Socială, Poliția Locală, Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență și Clubul Sportiv Orășenesc Ovidiu.
Protecția angajaților din domeniul social
Este important de menționat că, în această perioadă de reduceri de personal, orașul Ovidiu are 29 de angajați care lucrează ca asistenți personali pentru persoane cu dizabilități, iar aceștia nu pot fi concediați conform legii. De asemenea, există 5 asistați social care prestează diverse servicii în schimbul unor ajutoare de la stat.
Evaluarea situației personale în primărie
Reorganizarea a început în septembrie 2024, când 3 angajați au ieșit la pensie, iar alții 3 au demisionat sau s-au transferat. Conform legii, Primăria Ovidiu ar fi putut avea, pe baza numărului de locuitori, 148 de posturi, dar în urma reorganizării, numărul angajaților a scăzut la 115. Obiectivul este ca până pe 15 martie 2025, numărul acestora să ajungă la 94. Se estimează că, prin alte reduceri de personal de 10% în 2026, numărul total de angajați va ajunge la 85, rezultând o scădere totală de 30% din septembrie 2024 până în 2026.
Reorganizarea Primăriei Ovidiu: Economii semnificative și restructurări
Primarul orașului Ovidiu, George Scupra, a anunțat recent măsurile de reorganizare ce vor avea loc în cadrul primăriei, menționând o economie estimată de 150.000 de lei lunar. Aceasta sumă, multiplicată pe parcursul unui an, se ridică la un total de 1.800.000 de lei.
Edilul a subliniat că și societățile subordonate primăriei vor fi incluse în acest proces de reorganizare. O parte dintre angajații care își vor încheia activitatea în primărie nu vor fi reangajați în aceste societăți.
Aspecte legate de Poliția Locală
În ceea ce privește Poliția Locală, care va suferi cele mai mari reduceri de personal, cu cinci angajați plecând, primarul a menționat că orașul dispune de un sistem de 400 de camere de supraveghere, dintre care 250 au fost instalate recent cu fonduri specifice. De asemenea, primăria beneficiază de sprijinul societății de pază Ovi Protect, care colaborează strâns cu Poliția Locală.
Conform legislației în vigoare, orașul Ovidiu ar putea avea un contingent maxim de 16 polițiști locali. În prezent, toate aceste posturi erau ocupate, însă, în urma reorganizării, numărul acestora va scădea la 11. Această ajustare va influența structura de personal și eficiența serviciilor oferite comunității.