Se va muta gara? Peste 4.000 de locuitori din Constanța se împotrivesc!

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Controverse privind relocarea Gării CFR din Constanța

În prezent, subiectul mutării Gării CFR din Constanța stârnește ample dezbateri în comunitate. Opiniile sunt extrem de variate: unii susțin această idee, în timp ce alții o contestă cu vehemență. În acest context, a fost inițiată o petiție adresată primarului Vergil Chițac, companiei Iulius Real Estate și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, având ca titlu „Opriți relocarea Gării Constanța“. Până în acest moment, petiția a adunat 4.085 de semnături.

Documentul exprimă nemulțumirea semnatarilor: „Nu relocați Gara Constanța de pe actualul amplasament, unde s-a dezvoltat întreaga rețea de transport public a orașului în ultimele 64 de ani! Nu transformați Constanța într-un haos ireversibil! Dezvoltarea imobiliară nu trebuie să se realizeze în detrimentul transportului feroviar și public din oraș! Proiectul imobiliar al celor de la IULIUS Real Estate SRL, pe terenurile fostei Oil Terminal, poate fi realizat fără a impune mutarea Gării Constanța în câmp, lângă autostradă, așa cum este stipulat în documentele oficiale ale Primăriei Constanța, ceea ce ar duce la distrugerea transportului feroviar de călători pe litoralul României!“, se menționează în petiție.

Reacția Primăriei și planurile de regenerare urbană

Într-un comunicat oficial, Primăria Constanța a precizat că „proiectul de regenerare urbană inițiat de compania Iulius este în stadiu incipient. Sunt evaluate mai multe scenarii, însă niciunul nu preconizează mutarea Gării CFR la marginea orașului“. Totuși, îngrijorările au crescut odată cu anunțul lansării unei licitații pentru elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal destinat reconversiei și regenerării unor zone industriale degradate. Această inițiativă vizează o suprafață de aproximativ 420 de hectare, delimitată de bulevarde și străzi esențiale din municipiu.

Planul urbanistic se referă la o zonă extinsă, acoperind aproximativ 420 ha, ce include Bulevardul I.C. Brătianu, strada Theodor Burada, Șoseaua Mangaliei, Bulevardul Aurel Vlaicu, Aleea Câmpinei, Intrarea Câmpinei și alte străzi. Printre obiectivele acestui proiect se numără și posibilitatea relocării Gării CFR, construirea unui hub de transport intermodal în apropierea autostrăzii și valorificarea Tunelului Anghel Saligny.

Impactul relocării asupra comunității

Semnatarii petiției avertizează că acest plan ar putea avea consecințe devastatoare. „Acest plan este extrem de dăunător pentru Constanța, locuitorii municipiului și județului, precum și pentru turiștii care ne vizitează anual. Călătorii ar fi nevoiți să coboare într-o viitoare gară situată în câmp, lângă autostradă. Efectele acestei mutări ar putea fi foarte negative pentru traficul din Constanța, având în vedere că amplasamentul propus de Primărie pentru noua gară este la 8 kilometri distanță de centrul orașului. Aceasta va duce la o creștere a utilizării automobilelor, generând un trafic și mai aglomerat în municipiu. În timp ce alte orașe europene investesc în dezvoltarea gării centrale și a rețelelor de transport public, la Constanța se pare că se urmărește exact opusul. Relocarea Gării Constanța ar echivala cu distrugerea transportului public din oraș“, se arată în declarațiile semnatarilor.

Transportul Public din Constanța și Proiectul Mutării Gării

Transportul public din Constanța se confruntă cu provocări semnificative, iar locuitorii orașului își exprimă nemulțumirea față de blocajele frecvente din trafic. Aceștia își doresc un oraș în care să se poată deplasa fără dificultăți, similar cu orașele din vestul Europei.

Până în prezent, nu a fost depus niciun proiect oficial referitor la mutarea Gării Constanța. Reprezentanții Sucursalei CFR Constanța au declarat că informațiile despre acest proiect au fost obținute exclusiv din surse media și rețele sociale, fără a exista o consultare formală sau un draft prezentat. În momentul în care un astfel de proiect va fi înaintat, acesta va fi analizat de Comisia tehnico-economică a Sucursalei CFR Constanța. După evaluarea avantajelor și dezavantajelor, proiectul va fi trimis către minister, unde se va decide dacă mutarea Gării este fezabilă sau nu.

Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *