Se vor instala sisteme inteligente de monitorizare a traficului pe drumul către sudul litoralului.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Licitație pentru Sistemele de Transport Inteligente pe DN 39

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a anunțat marți, 5 noiembrie 2024, demararea unei proceduri de licitație publică pentru atribuirea contractului referitor la sistemele de transport inteligente (ITS) pe DN 39, între autostrada A4 și Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche. Valoarea estimată a contractului este de 12.635.740,89 lei, fără TVA, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 19 decembrie 2024.

Obiectivele proiectului

Proiectul vizează realizarea unei conexiuni eficiente din perspectiva colectării datelor de trafic între autostrada A4 și Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche. Acesta implică achiziționarea și implementarea unui sistem ITS, inclusiv soluții pentru controlul benzilor reversibile, precum și lucrări adiacente necesare instalării și punerii în funcțiune a acestuia. Sistemele inteligente vor fi amplasate pe sectorul de drum dintre intersecția variantei ocolitoare Constanța A4 (aproximativ Km 19+700) și punctul de trecere a frontierei de la Vama Veche.

Impactul sistemului ITS

În prezent, drumurile naționale din România nu dispun de un sistem ITS. Implementarea acestuia va contribui semnificativ la îmbunătățirea condițiilor de trafic, reducând timpii de circulație și diminuând congestiile, în special pe timpul sezonului estival, pe DN 39, care face parte din drumul E 87 ce leagă Constanța de frontiera cu Bulgaria.

Acest drum asigură, de asemenea, accesul către stațiunile turistice de pe litoralul sudic al Mării Negre. De la nodul rutier cu autostrada A4 până la trecerea frontierei, vor fi instalate echipamente pentru colectarea datelor, semafoare cu mesaje variabile (VMS) și indicatoare electronice destinate controlului benzilor reversibile. Astfel, se va facilita legătura dintre autostrada A4 și punctul de trecere a frontierei de la Vama Veche, prin DN 39, iar în Eforie Nord se va implementa un sistem de benzi reversibile pe întregul sector de drum dintre sensurile giratorii din Nord și Sud.

Etapele de implementare

Proiectul se va desfășura în mai multe etape, după cum urmează:

  • Etapa 1: Studiu de Fezabilitate,
  • Etapa 2: Elaborarea Proiectului pentru obținerea Autorizației de Executare a Lucrărilor de Construire, inclusiv avizele și autorizațiile necesare,
  • Etapa 3: Proiect Tehnic de Execuție, cu Detalii de Execuție,
  • Etapa 4: Furnizarea echipamentelor și auxiliarelor, execuția lucrărilor de instalare/montaj, punerea în funcțiune, testarea, furnizarea software-ului și serviciilor asociate,
  • Etapa 5: Training, teste la finalizare, predarea documentației complete referitoare la instrucțiuni/manuale de utilizare și întreținere, garanții, Recepția lucrărilor,
  • Etapa 6: Servicii de mentenanță pe perioada garanției, recepție finală la expirarea perioadei de garanție aferentă proiectului,

Beneficiile proiectului

Acest sistem va avea un impact pozitiv asupra desfășurării traficului, prin reducerea timpilor de circulație și diminuarea congestiilor, în special în sezonul estival. Implementarea proiectului va contribui, de asemenea, la creșterea gradului de siguranță rutieră, conform specificațiilor din caietul de sarcini.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *