Turiștii vor fi protejați de pierderile financiare în cazul falimentului unei companii aeriene.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 119

Sursa foto:

0:00

Întâlnire istorică pentru îmbunătățirea experienței pasagerilor în turism

Pe 2 octombrie, la Hotel Ramada Nord, a avut loc o întâlnire deosebită organizată de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) în colaborare cu Asociația Aeroporturilor din România (AAR). La acest eveniment au participat companii aeriene și firme de handling, având ca scop reunirea principalilor actori din domeniile aviației și turismului pentru a găsi soluții menite să îmbunătățească experiența pasagerilor care călătoresc, atât în scop turistic, cât și în alte scopuri.

În cadrul discuțiilor, au fost abordate diverse provocări cu care se confruntă sectorul aviatic, inclusiv întârzierile și anulările de zboruri, cauzate de limitările capacităților operaționale ale companiilor aeriene și ale infrastructurii aeroportuare în perioadele de trafic intens. De asemenea, s-a subliniat importanța creșterii calității serviciilor oferite pasagerilor, pentru a diminua disconfortul cauzat de aceste probleme. O atenție deosebită a fost acordată protecției pasagerilor în caz de faliment al companiilor aeriene, prin inițiativa ANAT de a înființa un fond de garantare pentru biletele de avion.

Conform datelor prezentate în cadrul întâlnirii, în prima jumătate a anului 2024, traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut cu 4,9% față de aceeași perioadă din 2023 și cu 10,5% comparativ cu 2019, atingând un total de aproximativ 24 de milioane de pasageri. Totuși, doar 53% dintre aeroporturile europene au revenit la nivelurile din 2019, ceea ce indică o redresare inegală.

ANAT și AAR au evidențiat importanța atragerii unui număr mai mare de companii aeriene pe aeroporturile din România, prin deschiderea de noi rute internaționale și extinderea segmentului de incoming. Această inițiativă este considerată esențială nu doar pentru dezvoltarea turismului românesc, ci și pentru stimularea creșterii economice regionale și naționale.

„Este crucial să colaborăm pentru a aduce îmbunătățiri semnificative în experiența pasagerilor, reducând întârzierile și anulările de zboruri, precum și asigurând o infrastructură mai eficientă și modernizată. De asemenea, ne dorim să oferim pasagerilor siguranța că nu vor pierde bani în cazul falimentului unei companii aeriene, așa cum s-a întâmplat recent cu Blue Air, unde peste 250.000 de oameni au suferit pierderi financiare. Dacă am fi avut un fond de garantare pentru biletele de avion funcțional, aceste probleme ar fi fost evitate. Ne angajăm să facem acest fond operațional cât mai curând, alături de Fondul de garantare pentru pachetele turistice, pentru a proteja turiștii împotriva falimentului și insolvenței, fie că este vorba despre agenții de turism sau linii aeriene”, a afirmat Alin Burcea, președintele ANAT.

„Agențiile de turism, aeroporturile și companiile aeriene împărtășesc un obiectiv comun: crearea unei experiențe plăcute pentru turiști și pasageri în timpul călătoriilor lor. Aceasta a fost prima dată când asociațiile noastre s-au întâlnit pentru a discuta aspecte specifice fiecărui sector și pentru a găsi soluții destinate atragerii turiștilor străini în România. În viitor, cu sprijinul OMD-urilor regionale, ne propunem să continuăm acest demers”, a adăugat un reprezentant al asociațiilor implicate.

Implicarea Națională în Turismul Românesc

Este esențial ca întreaga țară să se implice activ în promovarea turismului, având ca obiectiv atragerea a 10 milioane de turiști străini anual. Acest obiectiv poate fi atins prin atragerea de noi companii aeriene, deschiderea de rute noi și conectarea orașelor turistice din România cu aeroporturile internaționale din piețele-țintă, conform declarațiilor Corinei Martin, președintele Comisiei OMD din cadrul ANAT.

Creșterea Traficului Aeroportuar

David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România, a prezentat datele privind traficul de pasageri înregistrat în primele șase luni ale anului 2024. Potrivit acestuia, aeroporturile din țară au gestionat aproximativ 24 de milioane de pasageri, ceea ce reprezintă o creștere cu 5% față de aceeași perioadă a anului precedent și cu 10,5% în comparație cu 2019. Totuși, Ciceo a subliniat că redresarea pe plan european nu este uniformă, doar 53% dintre aeroporturile europene revenind la nivelurile din 2019.

Provocările Traficului Intern

Un aspect important menționat de Ciceo este scăderea traficului intern, care rămâne sub nivelul anului 2019. Această situație poate fi influențată atât de factori economici, cât și de migrarea multor întâlniri în mediul online din cauza pandemiei. De asemenea, aspectele geo-politice, precum instabilitatea din Orientul Mijlociu și războiul din Ucraina, au afectat zborurile. Totuși, intrarea României în Schengen reprezintă un avantaj, facilitând percepția zborurilor către țară ca fiind interne pentru pasagerii europeni. Ciceo a subliniat importanța promovării orașelor românești pe plan internațional pentru a atrage turiști străini.

Participarea la Întâlnire

La întâlnirea recentă, au fost prezenți peste 50 de reprezentanți ai agențiilor de turism membre ANAT, specializați în outgoing și business travel, precum și reprezentanți ai aeroporturilor din România și ai companiilor aeriene care operează zboruri charter.

Distribuie acest articol