Incident cu un avion TAROM la Amsterdam
Un avion TAROM a fost reținut temporar la sol, la Amsterdam, de o companie olandeză specializată în recuperarea compensațiilor. Aceasta acțiune a fost generată de neplata compensațiilor către pasageri, conform informațiilor disponibile.
Întârzierea zborului RO362
Zborul TAROM RO362, care avea ca destinație București, a decolat pe 25 octombrie 2024 cu o întârziere de o oră și jumătate, din motive neobișnuite.
Sechestrul pe combustibil
Compania olandeză a reținut aproape 8.000 de litri de combustibil destinat avionului TAROM, ca urmare a refuzului companiei aeriene de stat de a plăti compensațiile stabilite de instanțele de judecată în perioada 2017-2021. După numeroase solicitări neîndeplinite, compania olandeză a fost nevoită să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil pentru a asigura despăgubirile pasagerilor afectați.
Reacția TAROM
Echipajul avionului a informat conducerea TAROM despre situația creată, iar suma restantă a fost transferată către compania olandeză la aproximativ 40 de minute după intervenția acesteia.
Reprezentarea pasagerilor afectați
Compania olandeză a declarat că mai reprezintă aproximativ 100 de pasageri care au drepturi de compensație față de TAROM. Aceștia speră că sechestrul va duce la soluționarea rapidă a cazurilor, evitând astfel măsuri extreme.
Reputația TAROM în industrie
În sectorul aviatic, TAROM este cunoscută pentru neîndeplinirea obligațiilor de plată a compensațiilor legale. Astfel, mii de dosare au fost deschise în instanțele din România de pasageri care solicită drepturile lor.
Investigațiile Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor
Aproape în ultimii ani, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor nu a inițiat vreo investigație oficială asupra practicilor TAROM, în ciuda nemulțumirilor exprimate de pasageri.
Reacția TAROM după incident
După publicarea incidentului, TAROM a confirmat situația și a susținut că nu a fost contactată în prealabil de compania olandeză.