Un nou pod între Giurgiu și Ruse, realizat de echipe românești și bulgare.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Investiție semnificativă pentru un nou pod peste Dunăre

Comisia Europeană a alocat aproximativ 2,5 miliarde de euro pentru construirea unui nou pod care va traversa Dunărea, conectând orașele Giurgiu din România și Ruse din Bulgaria. Proiectul are ca scop îmbunătățirea legăturilor între cele două țări. Conform informațiilor furnizate de guvernatorul regional din Ruse, Dragomir Draganov, companiile românești au fost deja selectate pentru elaborarea studiului și a proiectului necesar. Construcția este planificată să înceapă în 2026, odată ce proiectarea va fi finalizată, iar lucrările vor dura aproximativ doi ani.

Etapele proiectului

Dragomir Draganov a declarat că, până la mijlocul anului 2026, va fi realizat un studiu detaliat pentru a determina amplasamentul exact al noului pod. Odată ce proiectarea va fi completă, se estimează că finalizarea construcției va dura între doi și doi ani și jumătate, ceea ce ar putea însemna că noul pod va fi funcțional în jurul anului 2029 sau începutul lui 2030.

Îmbunătățiri necesare pentru funcționarea feribotului

Pentru a asigura operarea feribotului între Ruse și Giurgiu, este esențială repararea drumului ocolitor de aproximativ 1,2 kilometri, care leagă punctul de trecere a frontierei. Ministerul Transporturilor din România va coordona această reparație. De asemenea, Draganov a menționat că, în urma discuțiilor de la Agenția pentru Infrastructură Rutieră, construcția tronsonului autostrăzii Ruse – Veliko Târnovo ar putea începe în martie sau aprilie, între drumul ocolitor Biala și Ruse.

Investiții în despăgubiri pentru terenuri agricole

În ceea ce privește investițiile, au fost alocate peste trei milioane și jumătate de euro pentru despăgubirea proprietarilor de terenuri agricole din localitățile Țenovo, Biala și Borovo. Draganov a subliniat importanța clarificării tuturor neclarităților, chiar și în cazul în care construcția autostrăzii va fi amânată, pentru a asigura siguranța circulației pe viitor.

Contextul infrastructurii între România și Bulgaria

Deși România și Bulgaria au o frontieră comună de 406 kilometri de-a lungul Dunării, până în prezent au fost construite doar două poduri. Primul, cunoscut sub numele de „Podul Prieteniei”, leagă Ruse de Giurgiu și a fost inaugurat pe 20 iunie 1954, fiind supus acum unor lucrări de reparații capital pe partea bulgară. Al doilea pod, Vidin-Calafat, a fost deschis în 2013, construit cu fonduri europene.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *