Volkswagen rechemează mii de vehicule din cauza unor defecțiuni
Volkswagen se confruntă cu noi dificultăți, fiind nevoită să recheme în service un număr de 60.490 de vehicule. Această măsură este necesară din cauza unor defecțiuni care afectează afişarea poziţiei treptei de viteză, ceea ce poate pune în pericol șoferii. Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a semnalat că această problemă ar putea conduce la deplasarea involuntară a vehiculului. Pentru a preveni accidentele, conducătorii auto trebuie să folosească frâna de parcare.
Modelele afectate de rechemare
Modelele vizate includ ID.4, fabricate între 2021 și 2023, precum și modelele Audi Q4 e-Tron și Q4 e-Tron Sportback, produse între 2022 și 2023.
Rechemări anterioare
În noiembrie 2024, Volkswagen a rechemarea 114.478 de vehicule din cauza unor probleme legate de airbagul șoferului. Modelele afectate erau Beetle și Passat, fabricate între 2006 și 2019, unde inflatorul airbagului putea exploda din cauza degradării acestuia, cauzată de expunerea prelungită la umiditate și fluctuații de temperatură.
În februarie 2024, compania a rechemarea peste 261.000 de vehicule din cauza unor probleme de etanșeitate ale pompei de combustibil, vizând modelele Audi A3 Sedan (2015-2020), Volkswagen Jetta GLI (2019-2020) și Golf Sportwagen (2018). Volkswagen va efectua reparațiile necesare fără a percepe costuri suplimentare pentru proprietari, care au fost încurajați să contacteze dealerii autorizați.
Scăderi semnificative ale vânzărilor
Vânzările de vehicule electrice (EV) ale Volkswagen au înregistrat o scădere semnificativă în China. La începutul acestui an, producătorul german a raportat o diminuare de 99,6% a vânzărilor modelului electric ID.7. De asemenea, vânzările din întreaga gamă electrică au scăzut cu 71%. În ianuarie 2025, compania a vândut 4.552 de vehicule electrice, comparativ cu 15.828 în aceeași lună a anului precedent.
Prețul pentru un model Volkswagen ID.7 ajunge la 27.300 de dolari, iar compania se confruntă atât cu competiția din partea Tesla Model 3, cât și cu provocările generate de startup-urile chinezești din sectorul vehiculelor electrice.